14.5.13

Aeg on see, kui maha jääd oled ilma....


Et kõik ausalt ära rääkida nii nagu oli, pean ma alustama sellest, et …
Kuldking arutles selle üle, mis on aeg. Arvati nii:
See, mis käib edasi ja tiksub


·         See kui sa tahad kuhugi minna
·         Asi, millega saab teha asju sulle sobival ajal
·         See, mille järgi tead sünnipäevale minna
·         See, mis tiksub edasi ja tagasi (?)
·         See, mille jaoks on kell
·         Selle järgi teame, millal on öö ja päev
·         See, kus saab rännata
·         Ilma ajata ei tea, millal koolist koju minna
·         Aeg on see, kui maha jääd oled ilma
·         Metsa minnes tead, millal koju tulla
·         Asi, mis käib ringi
·         See, mis ei jää kunagi seisma
     Kuna arvati ka seda, et aeg on see, kus saab rännata, siis just ajas rändamise me ette võtsimegi. Rändasime alustuseks päris kaugele- Eesti Vabaõhumuuseumisse ja 100 aastat tagasi. Vaatasime ja proovisime esivanemate tegemisi just selles ajas. Siis uurisime kodus seda minevikuvärki. Lasteaeda sai toodud lapsepõlve pilte oma vanematest, vanavanematest ja vanavanavanematestki. Tore oli kuulata sinna juurde kuuluvaid lugusid ja vaadata, et „ega käbi kännust kaugele kuku“. 

Muidugi ei puudunud ka laste kommentaarid oma emade- isade piltidele (ju ta mingit pahandust siin haudub)
Ajaarvamise juurde(ka selle ette ja taha) käis kella tundmaõppimine, mille tarvis ise endale kell meisterdati - ise tehtud - hästi tehtud!!! Ja mis kõige parem- nii oled ise enda aja peremees :)
Emmed- issid õpetasid lastele ka vahvaid mänge oma lapsepõlvest. Nii jõudsid need taaskasutusse meie rühmas. Teiste hulgas olid sellised teada- tuntud mängud nagu kummikeks, varbamäng, noolekas, ukakas, pallikool, pimesikk jpm. Mõnda oli päris keeruline teistele selgeks teha ja mõnda mängu oli raske mängida (onni ehitus puu otsa näiteks)
Järgmiseks võtsime ette iseenda kasvamise. Panime selga enda väikseks jäänud riided 

Ja käisime mõõtmas Hiireherne rühmas, kui palju siis õieti seda pikkust juurde on tulnud
Tulevikus käia oli muidugi raskem, sest meil ei olnud selle kohta  dokumenteeritud materjali. Ühes olime kindlad- kosmosereisiks läheb kindlasti! Seetõttu õppisime selgeks planeedid. Et mitte rägastikus ära eksida 

Ja siis kujutlesime, millised elukad seal võiks elada 
ja  millised need planeedid võiks olla 
Loomulikult pidime ju sealjuures väga hästi teadma, mis on eluks vajalikud tingimused.
Ühel päeval aga muutusime kõik üheks armsaks tulnukapereks- mis siis sellest, et erinevatelt planeetidelt.


Lõpetuseks mõistatus- mõista, mõista mis see on:
Üks puu, neli haru. Igal harul kolm oksa. Igal oksal neli pesa, igas pesas seitse muna?
Kui ei tea, küsige Kuldkinga rühma lastelt. Ahhaa :)

Kirjutas ja pildistas  õpetaja Ines


No comments:

Post a Comment