Et kõik ausalt ära rääkida nii nagu oli, pean ma alustama sellest, et …
Kuldking
arutles selle üle, mis on aeg. Arvati nii:
See,
mis käib edasi ja tiksub
·
See
kui sa tahad kuhugi minna
·
Asi,
millega saab teha asju sulle sobival ajal
·
See,
mille järgi tead sünnipäevale minna
·
See,
mis tiksub edasi ja tagasi (?)
·
See,
mille jaoks on kell
·
Selle
järgi teame, millal on öö ja päev
·
See,
kus saab rännata
·
Ilma
ajata ei tea, millal koolist koju minna
·
Aeg
on see, kui maha jääd oled ilma
·
Metsa
minnes tead, millal koju tulla
·
Asi,
mis käib ringi
·
See,
mis ei jää kunagi seisma
Kuna arvati ka seda, et aeg on see, kus saab rännata, siis
just ajas rändamise me ette võtsimegi. Rändasime alustuseks päris kaugele- Eesti
Vabaõhumuuseumisse ja 100 aastat tagasi. Vaatasime ja proovisime esivanemate
tegemisi just selles ajas. Siis uurisime kodus
seda minevikuvärki. Lasteaeda sai toodud lapsepõlve pilte oma vanematest,
vanavanematest ja vanavanavanematestki. Tore oli kuulata sinna juurde kuuluvaid
lugusid ja vaadata, et „ega käbi kännust kaugele kuku“.
Muidugi ei puudunud ka laste kommentaarid oma emade- isade piltidele (ju ta mingit pahandust siin haudub)
Ajaarvamise juurde(ka selle ette ja taha) käis kella
tundmaõppimine, mille tarvis ise endale kell meisterdati - ise tehtud - hästi
tehtud!!! Ja mis kõige parem- nii oled ise enda aja peremees :)
Emmed- issid õpetasid lastele ka vahvaid mänge oma
lapsepõlvest. Nii jõudsid need taaskasutusse meie rühmas. Teiste hulgas olid
sellised teada- tuntud mängud nagu kummikeks, varbamäng, noolekas, ukakas, pallikool,
pimesikk jpm. Mõnda oli päris keeruline teistele selgeks teha ja mõnda mängu oli
raske mängida (onni ehitus puu otsa näiteks)
Järgmiseks võtsime ette iseenda kasvamise. Panime selga enda
väikseks jäänud riided
Ja käisime mõõtmas Hiireherne rühmas, kui palju siis õieti
seda pikkust juurde on tulnud
Tulevikus käia oli muidugi raskem, sest meil ei olnud selle
kohta dokumenteeritud materjali. Ühes
olime kindlad- kosmosereisiks läheb kindlasti! Seetõttu õppisime selgeks
planeedid. Et mitte rägastikus ära eksida
Ja siis kujutlesime, millised elukad seal
võiks elada
ja millised need planeedid võiks olla Loomulikult pidime ju sealjuures väga hästi teadma, mis on eluks vajalikud tingimused.
Ühel päeval aga muutusime kõik üheks armsaks tulnukapereks-
mis siis sellest, et erinevatelt planeetidelt.
Lõpetuseks mõistatus- mõista, mõista mis see on:
Üks puu, neli haru. Igal harul kolm oksa. Igal oksal neli
pesa, igas pesas seitse muna?
Kui ei tea, küsige Kuldkinga rühma lastelt. Ahhaa :)
Kirjutas ja pildistas õpetaja Ines
No comments:
Post a Comment