4.6.12

Mai

Tuli mai, oli mai  - kus see mai nüüd äkki sai? Kui see peaks sind huvitama, Mai läks maale suvitama! O.Saar


 Mais toimus Tabasalu Teelahkme lasteaias MTÜ Koolitus- ja Nõustamiskeskus HAREDi poolt korraldatud koolitus “Õue õppima”. Alasniidu Lasteaiast osales koolitusel kaks õpetajat. Huvilisi kokku oli 16. Õppimine, nagu koolituse nimigi ütleb, toimus õues ja õpetajaks oli Eve Külmallik.

Kahele päevale jagunenud koolitus oli täis praktilisi näpunäiteid ja väärt ideid, kuidas tuua mäng ja õppimine õue. Avastusrõõmu pakkuv ja isetegemisel põhinev õpe oli väga põnev, sest ütleb ju vanasõnagi - ma kuulen ja ma unustan, ma näen ja ma mäletan, ma teen ja ma saan aru.
Esimene päev algas maastikumänguga, kasutades oma viite meelt läbisime hulga kontrollpunkte, igas punktis ootas meid uus ja põnev ülesanne. Võluveega lõhnade otsimine, kombates „pimeda raja“ läbimine, kuulmise järgi paarilisi otsimine ning peegliga puu otsa ronimine – kõike vaimustavat ei jõua üles loetleda. 
***
Teisel koolituse päeval olin natuke taiplikum ja võtsin fotoaparaadi kaasa. Matkasime mere äärde, sääskede ja kuuma ilma kiuste oli meil väga lõbus. Eve tutuvustas mitmeid matkateed "lühendavaid" mänge. Näiteks elas Eve matkakotis Kila-Kola, kes nõudis iga natukese aja tagant endale seltsiks "asju". Kategooriad olid; "Kõige põnevam oks", "Kõige lahedam leht", "Kõige kaunim õis" ja "Üks huvitav kivi". Kila-Kola võttis igast asjast ainult ühe! Mere äärde jõunud, näitas salapärane Kila-Kola ennast - (ma loodan, et ta ei loe seda) Kila-Kola oli vedrujalgne kleidiga part. Õpetajatele pakkus see palju nalja ja võib ainult arvata kuidas lapsed Kila-Kola tavaliselt vastu võtavad. Märkamatult olime jõudnud mere äärde. Algas varju-joonistamine, kunstinäituse korraldamine, sekka paar vahvat liikumismängu. Meil oli väga lõbus nagu ka rannas päevitavatel inimestel. 



Õpetaja Eve Külmallik



 Numbri Lepatriinu

 Mõista, mõista...
 
 Nööriga kirjutamine
 Mina
 Nööriga joonistamine
 Otsi õuealalt pildile vastav kujutis!
 Kila-Kola





Rõõmsad õppijad!

Kirjutas ja pildistas Kristel

No comments:

Post a Comment